Quieren que A Coruña se mueva más y mejor, por eso la Plataforma pola Mobilidade, una entidad que agrupa a varias decenas de asociaciones, inaugura hoy a las 18.30 en la Biblioteca Miguel González Garcés las primeras jornadas sobre movilidad sostenible en la ciudad y su área de influencia.
Las actividades seguirán hasta el domingo, cuando se celebrará un viaje en tren hasta Betanzos.
Mañana, entre las 10 y las 14 horas, hablarán Rubén Ziordia, del colectivo de ciclistas de Victoria, y César Mosquera, edil de movilidad de Pontevedra, ciudad premiada por la UE por sus políticas en esa materia.
Detrás de las jornadas, y de la exposición sobre soluciones de movilidad que acompaña y que seguirá abierta hasta el día 13, están, entre otros, Juan Cebreiro, Daniel Díaz, José María Jiménez y Francisco García, que explican:
La plataforma pola mobilidade nació cuando se eliminó el carril bus. «No entendimos que nadie protestase, así que empezamos a movernos para evitar que lo quitasen, pero no llegamos a tiempo.
La intención de la entidad, que sigue a la espera de que el Ayuntamiento se interese por alguna de sus propuestas, lamenta José María Jiménez, es aportar soluciones a la movilidad de A Coruña y de toda la comarca. Soluciones que «en muchos casos carecen de coste», explica Jiménez, para un asunto que «debería considerarse un servicio por encima de cuestiones políticas», remacha García.
Muchas de esas soluciones ya se aplican en otras ciudades, pero evitan citar -como es habitual- Madrid, Barcelona o grandes capitales europeas. «Esas ciudades son mucho más grandes que A Coruña», explica Díaz, por lo que han buscado urbes con un tamaño más similar, como Cádiz o Santander, «donde funciona muy bien la red de cercanías», por ejemplo.
La clave de sus planteamientos pasa por usar «mejor» el coche, que «ocupa tanto como cinco ciclistas a veces solo para transportar a una persona», dice García. Están seguros de que limitar más su uso mientras se facilita el del autobús, el tren o la bicicleta servirá para que toda la ciudad viva mejor.
Recuperamos igualmente la entrevista que le hacen a Daniel Díaz en La Opinión:
A Biblioteca Nodal Miguel González Garcés acolle desde hoxe até o domingo as I Xornadas de Mobilidade Sostible, organizadas pola Plataforma pola Mobilidade. Constituída hai dous anos como reacción á retirada do carril bus, este colectivo pretende achegar á sociedade o debate sobre a mobilidade urbana "de modo construtivo e independente das ideoloxías políticas".
Qué propoñen entre otras cousas...?
- Un maior uso da bicicleta,
- o fomento do transporte urbano
- e a mellora do ferrocarril de proximidade
-En materia de mobilidade urbana, en que situación se atopa A Coruña en comparación con outras cidades do seu tamaño?
-É importante puntualizar que A Coruña parece que sempre a queren comparar con grandes cidades como Madrid e Barcelona, e non é así. Nos nosos traballos comparativos con cidades máis semellantes a nós, vemos que saímos perdendo en moitas cuestións.
-Como por exemplo?
-Galicia e A Coruña teñen unha renda per cápita inferior a outras cidades do País Vasco ou Cantabria e, sen embargo, aquí pagamos máis polo billete do bus, con ou sen bono.
Comparando con urbes como Vitoria, Xixón ou incluso Vigo tamén temos un déficit en información sobre o transporte público, tanto o da cidade como o metropolitano.
-Por que aquí non está tan implantado o costume europeo do transporte en bicicleta?
-Eu creo que hai máis cultura da bicicleta do que parece. A xente vaina descubrindo como un medio de transporte. Quizais inflúan os factores económicos que animan a deixar o coche na casa para gastar menos. Pero o motivo que desincentiva máis o uso da bici ten que ver máis co entorno agresivo polo que hai que transitar. Está ben o carril bici pero hai que pacificar certas vías da cidade.
-Que significa iso de pacificar as rúas?
-Por exemplo, hai tramos da cidade nos que é unha aberración que estea permitido circular a 50 kilómetros por hora. Non pedimos levantar todas as rúas para poñer un carril bici, pero si se podería baixar a velocidade a 30 kilómetros por hora. Non é nada sen sentido. En Vitoria estanse plantexando reordenar o 80% das rúas para que teñan ese límite de velocidade nos 30 kilómetros por hora.
-Que opinión lle mereceu a retirada do carril bus?
-Foi o que provocou que nacésemos como plataforma. Creo que foi a peor noticia en materia de mobilidade dos últimos vinte anos.
-Como é o diálogo entre a plataforma e o Concello?
-Até agora foi nulo. Intentamos conseguir algunha reunión coa concelleira de Mobilidade e non tivemos ningunha resposta. Aínda así, nós intentamos fomentar que na cidade se fale de temas de mobilidade. É un debate san e saudable.
-Como se solventan os eternos problemas na comarca?
-Calquera con dous dedos de frente ve que Alfonso Molina funciona perfectamente 22 das 24 horas do día. Iso non quere dicir que estea colapsado. O problema é que nas horas punta hai unha grande desconexión entre os grandes xeradores de movementos, como son o centro, o campus universitario ou os polígonos industriais e os concellos limítrofes. Hai que traballar sobre isto nas horas punta.
-Que papel debe desempeñar el ferrocarril de cercanías?
-O tren entre A Coruña e Betanzos circula por áreas con moita poboación e paralelamente as estradas que adoitan estar saturadas. O problema é que as estacións están aí sen que as coñeza ninguén e os horarios son inaccesibles. Cun pouco de inversión para mellorar isto pode beneficiarse moito á mobilidade.
Fuentes: La Voz de Galicia, La Opinion de A Coruna,
Plataforma pola mobilidade - Blog, Axenda alternativa da cidade
Enlaces de interés:
veloaivai.com
Un carril-bici para Alfonso Molina... en 1958
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